Monday, June 18, 2007

Pannenkoekpizza

Dit heb ik eens uitgeprobeerd toen ik een heel pak pannenkoek mix had gebruikt, terwijl ik maar een half pak nodig had. Je kunt het varieren met kruiden zoals je zelf lekker vindt. Het is makkelijk en snel te maken. En het is erg lekker.

Ingrediƫnten:
1 half pak pannenkoekmix
kaas
ham of kipfilet of chorizo
tapenade van tomaten of olijven
kruiden naar smaak of parmezaanse kaas
een gehakt uitje
olijfolie

Bereiding:
neem de helft van de pannenkoekmix en bereid dit zoals aangegeven
doe er wat tapenade en eventueel kruiden naar smaak doorheen
roer een gefruit uitje roer door de mix
giet wat olijfolie in de pan
schenk wat pannenkoekmix in de pan
leg hierop wat plakken kaas en ham of kipfilet of chorizo
daarna weer wat pannenkoekmix
daarna weer wat kaas en ham/kipfilet/chorizo
de bovenste laag moet pannenkoekmix zijn
op een zacht vuur laten bakken
als de massa stevig is geworden de pizzapannenkoek omkeren en de andere kant bruin bakken

tip:
Mijn lief eet het met witte poedersuiker, omdat het een pannenkoek is en hij vindt nu eenmaal dat daar poedersuiker op moet, maar persoonlijk vind ik dat niet te nassen! Als je er dan toch iets op wil strooien, kun je beter een pikant sausje nemen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home